Hållbarhet och företagande går hand i hand och skapar positiva konkurrensfördelar både på kort och lång sikt. Nära två av tre företagare uppger att deras hållbarhetsarbete stärkt deras kundrelationer. Ett hållbart företag är ett företag där lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang förenas. Samtidigt som hållbarhetsarbete bidrar till ett bättre samhälle, uppger många företagare att det också ger ökad lönsamhet genom att stärka konkurrenskraften, lönsamhet och ökade krav från kunder. Varannan menar att det också skapar nöjda medarbetare och gynnar försäljningsarbetet.
Globala Målen Agenda 2030
Stärkt ditt varumärke och din ”employment branding” samt lägg ytterligare en dimension till säljfrämjande åtgärder och upphandlingar. Vi guidar dig och erbjuder en genomlysning och inventering av vad som redan görs utifrån kriterierna i de Globala målen 2030. Vad kan vi kommunicera externt och internt som stärker företaget både på kort och lång sikt. Tillsammans tar vi fram taktiska åtgärder som kan kommuniceras i era kanaler samt en handlingsplan och målsättningar för det långsiktiga arbetet.
Hör av dig idag så berättar vi mer om ditt första steg mot hållbarhet!
“Sociala medier är inget annat än tjänster skapade av oss själva, för att vi människor, har ett djupt behov av att kommunicera.”
“God kommunikation är lika stimulerande som svart kaffe, och det är precis lika svårt att sova efteråt.”
“En god kommunikatör är inte den som kommer ihåg vad som sades, utan den som säger det någon vill komma ihåg.”