Våra tjänster

Våra tjänster

En genomarbetad strategi gör din resa lättare oavsett digitala eller analoga kanaler!

Tänk dej att du ska ta bilen till en plats du aldrig varit på tidigare. Du har två alternativ. Antingen sätter du dig i bilen, kör och hoppas att vägskyltarna ska leda dig rätt. Det är lätt att man kommer på villovägar och det tar lång tid, men fram kommer du till slut, förmodligen kraftigt försenad.

Men om du planerar din resa i förväg. Går in på GPS:en och lägger ut din färdväg så kommer den att vägleda dig. Den kommer förmodligen också att tala om för dig vilken väg som är bra och vilken som är mindre bra för tillfället. Du kommer fram i tid och känner att du har tid över för det du planerat.

Ovanstående kunde lika gärna varit ett företag eller organisation. Många jobbar så, man kör på som man alltid gjort för att man alltid gjort det. Tänk vad mycket lättare det skulle bli om man kunde lägga in företaget/organisationen i GPS:en och få en färdväg som gör kommunikationen lättare och lönsammare.

Det här gör vi gärna!

Strategi

Kommunikationsstrategi, för en tydlig och konsekvent marknadsföring behövs en strategi som beskriver den väg som kommunikationen behöver ta för att nå uppsatta mål. Vart står vi idag och vad är vårt mål med marknadsföringen. Vem vill vi prata med och vad pågår i deras liv.

Digital & social strategi, skapa innehåll och vara på tå i sociala medier är idag ett måste men vad är det som gör mitt innehåll intressant, håller kvar och skapar en dialog med mina potentiella kunder. En kanalstrategi löser ofta många knutar och ger ett bra innehållsflöde som skapar en starkare relation med mina målgrupper.

Kampanjstrategi, hur bygger man en kampanj från kännedom till avslut. Taktiska beslut för att optimera dina insatser och säkerställa att vi får rätt ROI. Hur analyserar jag mina insatser under och efter kampanjen, vad kan jag ta med mig inför nästa insats och har jag budgetart rätt!

Design

Designprogram, företagets kostym och synliga identitet behöver vara trovärdig och är del av företagets identitet som i många fall är det första som målgruppen möter. Alltså en viktig del av marknadsföringen.

Logotyper, en logotyp ska klara av att stå ensam, sticka ut på en smutsig firmabil, vara differentierande mot konkurrenter. Ibland finns behovet av en uppfräschning, modernisering av en logotyp istället för att skapa helt nytt. Grafisk formgivning, det vardagliga arbetet med att behålla en fräsch och modern känsla av varumärket.

Förpackningsdesign. Hur kommer min förpackning att sticka ut och bli säljbar, hur jag förpackar mina produkter och tjänster bidrar i hög grad till avslut. Allt från kassar till ren produktförpackning är det slutliga beviset för att kunden har tagit rätt beslut.

Föreläsningar/Utbildningar

Varumärken, det finns inget facit men däremot finns det ett flertal saker man bör göra och tänka på för att behålla sitt varumärke ajour. Varumärkesbyggande är ständig process, inga varumärken klarar av att stagnera utan behöver en hel del arbete. Vill du lära dig vilka verktyg som behövs?

Kampanjstrategi. Hur gör jag får att få mesta möjliga från min budget, Vilka är mina mål, finns det ett säljmål eller vill du höja medvetenheten. Vi berättar hur du efter dina förutsättningar kan maximera dina insatser.

Affärsplan Canvas-modellen, en affärsplan är många gånger grunden i ett framgångsrikt företagande. Idag kräver banker och investerare ofta en genomtänkt affärsplan. Canvas-modellen är ett enkelt och strukturerat sätt att skapa en affärsplan med, men också väldigt enkel att använda för att testa och utveckla sin befintliga affärsplan. Lär dig hur du använder och jobbar strukturerat med Canvas-modellen av oss.

Hör av dig så kan kan vi hjälpa dig med din färdväg!